فعالیت های هیات پزشکی ورزشی شهرستان رباط کریم

فعالیت های هیات پزشکی ورزشی شهرستان رباط کریم

نشست هماهنگی و برنامه ریزی درخصوص ابعاد مختلف فعالیت های هیات پزشکی ورزشی و پتانسیل های موجود برای ورزشکاران شهرستان رباط کریم و مناطق تابعه در مورخه ۲۵/۰۴/۱۴۰۲ مورد بحث و بررسی قرار گرفت. نشست هماهنگی در خصوص کارت خدمات درمانی ورزشکاران، گواهی سلامت شرکت در مسابقات، اعزام پزشک و آمبولانس به ریاست آقای ابراهیم سلیمانی رئیس اداره ورزش و جوانان با حضور مسئولین هیات پزشکی ورزشی شهرستان برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان رباط کریم؛ در این نشست مقرر گردید

  • با توجه به پتانسیل های موجود هیات پزشکی ورزشی از قبیل در اختیار داشتن همکاران متخصص؛ کلیه مسئولین برگزار کننده مسابقات باید ۵ روز زودتر از تاریخ برگزاری مسابقات تائیدیه های لازم در خصوص اعزام پزشک و آمبولانس را از هیات پزشکی و ورزشی دریافت کنند(لازم به توضیح می باشد حضور امدادگران هلال احمر یا دیگر مراکز بدون تائیدیه هیات پزشکی ورزشی غیر قانونی و کلیه عواقب آن متوجه مسئول برگزاری مسابقات می باشد و در صورت وقوع حادثه برگه گزارش حادثه تائید نخواهد شد).

  • مقرر گردید هیات پزشکی ورزشی نسبت به تشکیل تیم بازرسی با همکاری بازرسین شبکه بهداشت در راستای رصد کارت خدمات درمانی کلیه ورزشکاران و نظارت از باشگاه ها و اماکن ورزشی اقدامات لازم را انجام دهند.

  • مقرر گردید هیات پزشکی ورزشی گارگاه دانش افزایی آسیب های ورزشی و آسیب های سیستم اسکلتی و عضلانی را برای روسای هیات های ورزشی شهرستان برگزار نماید.

ابراهیم سلیمانی رئیس اداره ورزش و جوانان با اشاره به اینکه با حمایت روسای هیات های ورزشی و نیز تلاش و زحمات تیم هیات پزشکی در راستای نظارت بر برگزاری مسابقات و رعایت پروتکل های بهداشتی امیدواریم گامی موثر در کاهش آسیب های ورزشی برداشته شود.